HANDELSVILLKOR

Hos Bambu-eco-produkter.se vill vi verkligen göra det enkelt för våra kunder, så vi håller oss till alla handelsförhållanden.

 

   Vänligen läs  mer om våra  villkor  nedan:

Ansökan

Följande villkor gäller för alla avtal mellan köpare och bambu-eco-produkter.se

Villkor för Bambu-eco-produkter.se gäller före köparens möjliga standardvillkor eller allmänna affärsvillkor.

Generell information:

När du har genomfört köpet (har lagt en beställning) får du ett kvitto på ditt köp / din beställning på din e-postadress som är giltig som en kupong / orderbekräftelse.
Kontrollera ditt skräppostfilter / mapp om du inte får det.
Genom att köpa (beställa) varor i vår onlinebutik accepterar du att beställda varor är förbetalda, och vid leverans anses din beställning (inlöst / slutförd).
Om produkten enligt returrätten måste returneras till oss (leverantören) efter mottagandet måste du betala returfrakten själv. Den ursprungliga frakten du har betalat för leverans till dig återbetalas vid avbokning (läs nedan avsnittet ångerrätt).

Alla varor som visas på webbplats finns vanligtvis på vårt lager i Esbjerg eller i vår leverantör / tillverkares lager i Nederländerna, och slutsålda artiklar visas därför inte. Vi förbehåller oss rätten att göra räkningsfel. Om det händer att varan inte finns i lager kommer bambus-produkter.dk att kontakta kunden i fråga om den fortsatta kursen. Om du är osäker, skicka ett mail till oss så svarar vi så snart vi kan.

Betalning

Vi säljer till privata, företag och offentliga institutioner och använder olika betalningsformer inklusive kreditkortbetalningar. Ret til förutsättning av reservationer, speciellt på bestillingsvaror. Vi accepterar betalning via vår onlinebetalningsleverantör Stripe och / eller GooglePay som accepterar betalningar via / med VISA, VISA Electron, MasterCard och andra vanliga internationella kort.
Alla belopp som visas i webbutiken är i svenska kronor (SEK) och är utan moms eftersom företaget BYG-ECOHOME LLP ansvarig för handel i Sverige är registrerat i Storbritannien som inte är ett EU-land.

Stripe och / eller GooglePay ger god säkerhet för elektronisk betalning. Om du inte får varan har du alltid rätt till dina pengar via banken. Efter detta är det bankens uppgift att gå efter företaget som har dragit av beloppet från kundens kort. Stripe och / eller GooglePay, liksom din bank, tillhandahåller denna säkerhet.
Det innebär att du är dubbelt skyddad mot övergrepp och fusk via bambus-produkter.dk. Vi via Stripe och / eller GooglePay använder en godkänd betalningsserver som krypterar all din kortinformation med SSL (Secure Socket Layer) -protokoll. Det betyder att din information inte kan läsas.

Om du använder ett betalkort för orderbelopp kommer din ordertransaktion att slutföras för att överföra hela ditt orderbelopp till vår betalningsleverantör online (Stripe och / eller GooglePay), och du kommer inte att kunna förfoga över orderbeloppet under leveranstiden för dina beställda varor.

Genom att slutföra din beställning i vår onlinebutik accepterar du dessa villkor och ditt kort debiteras med ditt orderbelopp för att slutföra din beställningstransaktion.

Om du inte kan betala med Stripe och / eller GooglePay med kreditkort har du som privat- eller företagskund möjlighet att betala med banköverföring efter att vi fått vår faktura för din beställning.
Kom ihåg att ange ditt ordernummer vid banköverföringen eller din e -postadress som du använde när du skapade din beställning.

Leveransvillkor och tider

Vänligen ta hänsyn till att alla varor vi säljer till kunder endast är med leveransvillkor DAP (Delivered at Place) – där endast nettopriset och leveranskostnaderna kommer att inkluderas för det köpta beställningsvärdet.

Kundens belopp dras generellt av samtidigt som den beställda / beställda artikeln måste levereras med undantag för de handelsvillkor som anges nedan i detta avsnitt

Leverans med speditör
Om du vill bli uppringd innan leverans av transportören så notera i kommentarsfältet.
Observera att det noteras som en önskan till speditören, det är ingen garanti då det är upp till den enskilde speditören att göra det.
Detta är en kantstensleverans utan bäring och endast på ett vägtåligt underlag. Om varan får läggas utan kvitto ska det skrivas i det tomma fältet för orderkommentar.
NOTERA! VIKTIGT: Om varan läggs utan kvitto går det inte att klaga på fraktskador etc i efterhand!

LEVERANSTID: Om vi ​​inte har beställt varor i vårt lager i Danmark för snabb leverans till kunder, kommer vi i det här fallet att leverera varor var som helst i Sveriges fasta bro områden i genomsnitt två gånger i månaden, 15-16 och 29-30 datum efter att vi fått kunders betalning för beställda varor .

NOTERA! VIKTIGT: VI ERBJUDER GRATIS LEVERANS FÖR BESTÄLLNINGENS VÄRDE MINST 25.000 SEK. DET betyder att bambu produkter måste beställas minst SEK 25.000 FÅ FRI FRAKT.

På allt bambu byggnadsmaterial från kategorierna Bambu Massiv plywood, Bambu Uteplats / Coverboard och Massivt Bambu Byggmaterial : massiva paneler, balkar, faner, bänkskivor, uteplats skivor etc. Gratis leverans endast för beställningar med ett värde av minst 35 000 SEK.

Leverans av beställda varor utförs ibland först av vårt tillverkares företag i Nederländerna till vårt eget lager i Esbjerg, eftersom vi först måste få dem levererar till oss från vårt leverantörslager i Nederländerna när kundens beställda varor säljs ut från vårt lager i Esbjerg, därför om vi först måste dra tillbaka beloppet från kundens kort för hans beställda varor utan varning till kunden och först då kommer kundens beställda varor att skickas direkt till kunden från vårt lager vårt lager i Esbjerg, Danmark efter att ha mottagit kundens betalning för fraktkostnader. I detta fall levererar vi varor till kunder överallt i Danmarks fasta bro områden i genomsnitt under 10-15 dagar.

Annars är leveranstiden  i Sverige när vi har köpt föremål i vårt lager i Esbjerg, efter att ha mottagit din betalning för angiven fraktkostnad, ungefär 2-5 dagar.

Viktigt: Kunden måste alltid vara hemma på sin angivna leveransadress för att ta emot sina beställda varor eftersom skador eller förlust kan uppstå vid hantering, transport eller lossning av föremål. Läs grunderna nedan i avsnittet under namn Om varor skadas. Annars om kunden inte är hemma kan varor placeras utan kvitto på mottagarens bekostnad och risk, utan ansvar för vår verksamhet eller vårt leverans transportansvar.

Fraktkostnader för leverans av kund beställda varor från Nederländerna till vårt lager i Esbjerg betalas absolut alltid exklusivt av vårt företags kostnader. Kunden behövde aldrig betala för frakten för beställda varor från Holland till Danmark, endast för leverans från vårt lager i Esbjerg till kunder angivna leveransadress annars kan kunden hämta beställda varor från vårt lager i Esbjerg.

OBS: Om kunden vägrar att betala för fraktkostnader för leverans från vårt lager i Esbjerg till kunder som levereras leveransadress, kommer kunden att få vårt e-postmeddelande om at kunden har en tidsfrist på 1 månad för kunden att hämta beställda varor från vårt lager i Esbjerg. Efter utgången varnade den en månads frist men kunden hämtade inte beställda varor från vårt lager i Esbjerg så att hans kunds beställning automatiskt kommer att avbrytas utan att returnera kundens pengar som betalats för hans beställning.

Alla föremål som vi har i vårt eget lager i Esbjerg kunder kan hämta även efter att vi först kommit överens om tid / datum i allmänhet mellan kl. 8:00 till 20:00.

Alla artiklar som visas på www.bambu-eco-produkter.se finns vanligtvis i tillverkarens lager i Nederländerna och sålda artiklar visas därför inte. Vi tar förbehåll om att räkningsfel kan uppstå. Om varan inte finns i lager kommer www.bambu-eco-produkter.se att kontakta den berörda kunden om den fortsatta processen. Om du har några tvivel, skicka ett mail till info@bambu-eco-produkter.se så svarar vi så snart vi kan.

Fraktkostnader.

Beställningar enligt denna  SEK 25.000 värde, skickas gratis till kunden för fraktkostnaden. För alla beställningar under 25.000 SEK enskilda fraktkostnader beräknas på kundens leveransadress Varor skickas inte på konstitutionens dag, nyårsafton och helgdagar.

Reserverad

Vi förbehåller oss rätten att ändra och uppdatera villkoren på denna webbplats. Det är därför viktigt att du håller dig uppdaterad.
Vi tar skyddet av din personliga information mycket på allvar. All personlig identifieringsinformation som du skickar till oss förblir privat och säker och delas endast med en tredje part om det krävs enligt lag.

Bambu-eco-produkter.se ansvarar inte för direkt eller indirekt förlust till följd av att de beställda varorna kommer sent till köparen eller de beställda varorna som lider av brister när förseningen eller bristerna beror på köparens handling eller utelämnande eller omständigheter utanför bambu-eco-produkter.se,s kontroll.

Beställningsavtal för beställda varor

Ett bindande avtal om beställda varor mellan köparen och vårt företag ingås först när vi accepterar den beställning som kunden har gjort för beställda varor efter en orderbekräftelse eller annars att vi först har meddelat kunden att hans beställda varor är slutsålda om vi inte har haft hans beställda varor vid tidpunkten för hans beställning, medan vi senare under en vecka informerade kunden om att vi har erhållit hans beställda varor och därför kommer kunden att få sina beställda varor så snart som möjligt efter att han först fått kundens förskottsbetalning för leveranskostnader.

Avbokning av beställning

Vi handlar med vissa varor som vi inte har rätt att återvända till vår leverantör när varorna redan är förbetalda till vår leverantör och är redo att skickas till kunden.

Därför kunde beställningen inte avbrytas när artikeln redan är på väg till kunden. Naturligtvis finns det inga problem med att returnera varor med klagomål till denna leverantör, men varor som redan har förbetalats till vår leverantör och leverantör har beställt transporten för leverans av varorna till kunden kan inte avbokas av kunden.

Du har ingen returrätt eller avbokning när det gäller B2B-  affärshandel  Du kanske har gjort en affär kring det, men som utgångspunkt finns det ingen återvändandepolicy. Du kan bara avbryta transaktionen om det finns en betydande försening.

Produktinformation

På webbplatsen / nätbutiken anges de väsentliga egenskaperna hos produkten, för ytterligare information eller frågor om befintlig information, kan ett e-postmeddelande skickas till oss via info@bambu-eco-produkter.se
Vi har gjort det enkelt för dig att få relevant information på andra webbplatser / webbplatser via länkar. Dessa webbplatser kontrollerar inte vårt företag. Vi är därför inte på något sätt ansvariga för innehållet på dessa sidor.

OBS! Tänk på att bambu är ett naturligt material och att sprickor kommer att uppstå eftersom klimat och miljö påverkar bambu-rör i en sådan utsträckning. När temperaturen stiger och luftfuktigheten sjunker kan rören torka in, vilket orsakar tryck i mellanrummen mellan knäna. När detta händer torkar rören i tillväxtriktningen och får dem att krympa. Det är en naturlig process som inte kan undvikas. Därför kan det som en del av bambuprodukter som du har köpt och fått från oss få sprickor som inte kunde accepteras som anledning till annullering av din beställning, retur eller reklamation för mottagna artiklar.

Regler för underhåll av bambuprodukter

För långsiktig bevarande måste alla bambuprodukter behandlas någon gång efter att installationen avslutats omedelbart av ett speciellt bambuskyddsagent / underhållsprodukter och sedan behandlas var 6-12 månaders väder.

Regler för försäljningsartikel

Om du köper försäljningsartikeln online har du i princip 14 dagars ångerrätt.
Medan du måste betala för returfrakten själv om du ångrar köpet.
Vi påpekar också att försäljningsartiklar inte har retur- eller bytesrätt.
Du har alltid två års reklamationsrätt – även på försäljningsartiklar.
Du kan dock inte klaga på specifika defekter i varan, som du har fått kännedom om vid köpet och som är orsaken till prissänkningen.

Om varor skadas. 

Viktigt:  Skador eller förluster kan uppstå under hantering, transport eller lossning av gods.

Till exempel är en lastbil involverad i en olycka som resulterar i en total förlust av produkten eller föremålet skadades under transport eller lossning av varor.

Därför, när varor levereras till dig måste du först noggrant kontrollera alla paket och inte underteckna det leveranscertifikat (CMR-faktura) som du får från föraren.

Om du får ett paket som innehåller en del / delar av skadade varor, är säljarens leverantör ansvarig för att byta ut dem och täcker fraktkostnaderna för retur eller byte / utbyte av varor.

Då måste kunden fylla i en leveransanmälan undertecknad av föraren som bekräftar de skadade (erna) och begär skadade varor att bytas ut.

Detta brev (leveransanmälan), så kallad POD (leveransbevis) måste noggrant beskriva de levererade varorna och de skador som uppstod under hantering, transport eller lossning av varor, undertecknade av föraren och sedan skickas till oss.

Kom ihåg att ta med i brevet (leveransanmälan) leveranstiden, föraren och hans transportinformation, din adress och ordernummer, ta bilder med de skadade varorna etc. och skicka till oss eftersom om du inte kunde skicka oss det ifyllda brevet (med bilder) som är undertecknad av föraren och du (kund) som bekräftar de skadade (erna) så din begäran / klagomål om skadade varor måste bytas kommer inte att accepteras och därmed kommer du att vägras ersätta det skadade godset.

Klicka här för att hitta / visa ett exempel / mall för brevet (leveransnot): 1-Leveransnot 

Vid mottagande av varor, kontrollera om kvantitet och produkt matchar det beställda och kontrollera om varor har fått transportskador, om tillämpligt, informera omedelbart föraren. Om du ser att försändelsen har skadats väsentligt när den levererades till dig, måste du vägra kvittot och återlämna truckföraren till försändelsen.

Klagomål rätt och garanti

Viktigt: Vissa av de bambuprodukter som du har köpt och fått från oss kan ha få sprickor på grund av att bambu är naturligt och därmed levande material och därför kunde det inte accepteras som anledningen till att din beställning, retur eller reklamation för mottagna föremål annulleras.

Vår tillverkare  har gett en garanti för de flesta bambuprodukter. dvs att bambuprodukter inte ger ut oberoende för de beställda varorna, och köparen får endast de garantier som utfärdats av tillverkaren till köparen.
En 2-års garanti beviljas enligt inköpslagen. Vår rätt till klagomål gäller defekter i material och / eller tillverkning.
Klagomålet gäller inte fel eller skador som begås av felaktig lagring, installation, användning av produkten eller brott mot underhållsregler etc. Vi kunde inte heller godkänna klagomålet
nu har vi inte möjlighet att tillräckligt kontrollera hur kunden genomfört själva installationen och därmed bedöma hur skadan som kunden informerat oss om uppstod.
Vi rekommenderar till alla kunder att ni anlitar en professionell snickare för installationen av den/de köpta varan för att undvika fel eller skador som uppstår vid installationen, annars blir reklamationen ogiltigt.
Därför kunde reklamationen inte accepteras för fel eller skador som orsakats under installationen, det vill säga för oss okända omständigheter om hur kunden installerade/monterade varan/varorna.

Men materialfel kan returneras till vår tillverkare.
När vi har godkänt din retursändning för ditt klagomål kommer din fordran som standard att returneras till betalkortet eller kundens bankkonto som används i samband med. köp.
Du kommer också att få ett e-postmeddelande från oss så att du vet att vi har tagit emot och behandlat ditt klagomål och returnerar frakt.
Med godkännande av klagomål täcker bambu-eco-produkter.se returkostnader i rimlig utsträckning.

Avbokning

14 dagars full returpolicy ges för varor som köps i vår bambu- products.dk webbshop.
Perioden räknas från den dag du mottar beställningen. Du måste själv bära returkostnaderna.
Det returnerade föremålet får inte skrotas, skadas eller användas på ett sådant sätt att det är uppenbart att dess användning avsevärt minskar produktens försäljningsvärde. Om så är fallet kommer en utvärdering att göras av det nya försäljningsvärdet för produkten och detta meddelas kunden. Det är då upp till kunden om detta nya pris accepteras eller inte.
Om kunden vägrar bedömningen kan vi returnera varan till kunden. I detta sammanhang förbehåller sig vårt företag rätten att ta ut en avgift för att täcka kostnaderna i samband med. återvända.

Integritet

När vi köper varor från bambu-eco-produkter.se kan vi förutse registrering av dina personuppgifter för det syfte där vi kan leverera varorna till dig.
Personuppgifter registreras hos os och lagras i fem år, varefter information tas bort.
När vi samlar in personlig information via vår webbplats, ser vi till att den alltid skärs genom att ge detta uttryckliga samtycke, så att du får information om exakt vilken information som samlas in och varför.
Direktören och anställda på BYG-ECOHOME LLP har tillgång till den information som är registrerad om dig.
Vi bekräftar inte krypterad kundinformation.
Vi skickar inte krypterad kundinformation.
Information som lämnas till bambu-eco-produkter.se vidarebefordrar eller säljer något nytt till tredje part, och vi registrerar vår personliga information.

Som registrerat hos BYG-ECOHOME LLP har du alltid rätt att invända mot registreringar. Du har också rätten att infoga som information registrerad om dig. Du har dessa rättigheter enligt Personal Data Act och i samband med detta riktas du till BYG-ECOHOME LLP via e-post info@bambu-eco-produkter.se

Nya krav för danska webbshopar från 15 februari 

Från och med den 15 februari kommer en ny europeisk plattform för konsumentklagomål med namnet ODR att lanseras. ODR står för online tvistlösning och adresserar såväl europeiska företag som konsumenter. ODR strävar efter att göra det lättare för företag och konsumenter att hantera gränsöverskridande klagomål.

Gäller endast inköp av varor och tjänster inom EU.

För konsumenter innebär detta att varje konsument kan klaga direkt till det europeiska företaget.

För det europeiska företaget innebär detta att företaget måste ha en kontaktadress och en obligatorisk länk till klagomålssystemet ODR på deras webbplats / webbshop, vilket är den angivna länken till plattformen för tvistlösning online:  ec.europa.eu/consumers/odr

Om villkoren inte är uppfyllda kan de europeiska konsumentmyndigheterna utnyttja olika påföljder för varje webbplats / webbshop.

Läs mer information från artikeln på Computerworld här på   http://www.computerworld.dk/art/235987/all-dan-webshops-shall-link-to-this-site-on-the-month

Källa:  Computerworld