FÖRSTA FRÅGOR OM BAMBUSGOLV OCH HANDELSVILLKOR.

Hos Bamboo Products vill vi verkligen göra det enkelt för våra kunder att handla hos oss.

Vi har därför samlat ett antal av de vanligaste frågorna inom bambusgolv och handelsvillkor:

Köp av varor

Vi rekommenderar att du läser noggrant om Handelsvillkoren här innan du gör ett köp  Handelsvillkoren 

Är det möjligt att hämta hans beställning på din adress?

Svar: Ja, eftersom vi levererar beställda varor i allmänhet direkt från vårt lager i Esbjerg till din leveransadress om vi har det vid din beställda tid. Och bara några gånger eftersom vi inte redan har köpt beställda varor så först får vi dem levererade från leverantörens lager till vårt lager i Esbjerg och först då är det möjligt att hämta dina beställda varor på vår adress i Esbjerg.

Kan jag få ett track & trace-nummer på min beställning?

Svar:  Om din beställning skickas med ett spår- och spårningsnummer får du ett separat e-postmeddelande med detta när din beställning skickas.

Följde en faktura från leverantören i paketet när min beställning levererades?

Svar: Det stämmer – vi skickar din faktura som PDF till din e-postadress när vi får din beställning, förutom nu när du har beställt / köpt objekt direkt från vår onlinebutik eftersom du kommer att få e-postbekräftelse med beställd varufakturerings beskrivning, medan om varor levereras direkt från vårt leverantörslager i Nederländerna till din leveransadress. När varan levereras till dig kommer du att få en faktura från vår leverantör i paketet.

Ger du en prisgaranti på dina varor?

Svar:  Vi har de bästa priserna på marknaden, men tyvärr kan vi inte erbjuda en 100% prisgaranti, men naturligtvis håller vi alltid ett öga på våra priser och justerar dem kontinuerligt för att vara konkurrenskraftiga.

Installerar du också bambuprodukter / byggmaterial?

Svar: Nej, vi gör inga installationer, men vi erbjuder våra kunder som kommer att installera produkterna själva med våra leverantörs installationsinstruktioner eller din lokala hantverkare / snickare eller bygg- / installationsföretag.

Upplever jag ett fel när jag försöker köpa något på din webbplats?

Svar:  Försök alltid försöka igen från en annan webbläsare (Google Chrome, Mozilla Firefox, etc.). Tänk också på att vissa arbetsplatser kan ha blockerat vissa objekt, vilket ibland kan förhindra att ett köp slutförs. Om du konsekvent upplever fel rekommenderar vi att du försöker igen från en annan dator. Naturligtvis är du också mycket välkommen att kontakta vår kundtjänst genom att maila oss för att höra om det finns några akuta problem med vår webbplats.

Kan jag som privatperson köpa varor på fakturan?

Svar:  Jag utfärdar fakturor för alla kunder som föredrar att betala via banköverföring eftersom för alla beställda varor måste vi få förskottsbetalning från kunder eftersom vår leverantör alltid kräver 100% förskottsbetalning för hela beställningen, därför måste vi också göra samma för att leverera golven till våra kunder.
Endast förutom nu när du har beställt / köpt varor direkt från vår onlinebutik eftersom du kommer att få en e-postbekräftelse med beställd faktureringsbeskrivning.

Leverans och mottagande av varor

Hur snabbt skickar du min beställning?

Svar: Den allmänna leveranstiden för våra varor är 3-7 arbetsdagar nu, beställda varor skickas från vårt lager i Esbjerg först efter att vi har mottagit din order leverans fraktkostnad för leverans till din adress. Alla artiklar som visas på vår webbshop är generella i vårt lager här hemma eller på tillverkarens lager i Nederländerna och bara några gånger måste beställas i andra länder i vår tillverkare, och därför sålda varor i allmänhet inte visas.

Du har skickat min beställning, men leveransen har inte kommit ännu?

Svar: Under normala omständigheter levererar vår tillverkare / leverantör leveransen inom 1-3 arbetsdagar efter att de har fått förskottsbetalning från oss för din beställning, men vid t.ex. förseningar på vägen i samband med trafik som går upp till 5 arbetsdagar innan leveransen når framåt. Om du har väntat mer än fem arbetsdagar sedan du fick vårt e-postmeddelande om att din beställning skickades, vänligen kontakta vår kundservice.

Hur kontrollerar jag att försändelsen inte är skadad?

Svar:  Kunden ansvarig för att kontrollera om leveransen är skadad eller om det finns fuktinnehåll, färgskillnader osv. Därför måste kunden se till att kontrollera paketen. En tvåårsgaranti beviljas i enlighet med inköpslagen och eftersom vår rätt till klagomål gäller fel i material och / eller tillverkning. Så det räcker om du bara kontrollerar att de levererade paketen inte är skadade, öppna eller fuktiga.

En artikel som jag fick verkar ha skadats under transporten?

Svar:  Vid mottagande av varan, kontrollera om kvantitet och produkt är i enlighet med den beställda och kontrollera om föremålet har fått transportskador, om något, omedelbart informera föraren. Om du ser att transporten har skadats väsentligt när den levererades till dig, måste du vägra kvittot och återlämna truckföraren till leveransen.

Om en del av varorna skadas kan kunden ta reda på vad han ska göra i Handelsvillkoren genom att klicka här Terms och läsa avsnittet om: Om varor är skadade. Brev för att begära skadade varor ersätts.

Ibland upptäcks en skadad produkt först när lastbilen körs igen, och i dessa fall är det viktigt att du omedelbart annonserar vår kundtjänst. Om du inte annonserar direkt kan du riskera att klagomålet avvisas.

Vilken garanti finns det för produkternas kvalitet?

Svar:  Vår tillverkare har angett högkvalitetsgarantin för alla bambuprodukter enligt den europeiska kvalitetsstandarden CE-krage och garantilagar.

Är bambu ett miljövänligt val? Är avverkad bambuskog för produktion av bambuprodukter?

Att skära bambu är faktiskt det viktigaste ekologiska argumentet som gör bambu så unikt. Varje år utvecklar moderanläggningen många nya bambustammar som växer till full längd på upp till 20 fot på bara några månader. Därifrån tar det cirka fem år att få den nödvändiga hårdheten att använda i hållbara produkter. Därför kan man i en välskött, mogen bambu plantation skörda de 5 år gamla stjälkarna varje år och samtidigt hålla skogens storlek intakt.

Är pandabjörnen hotad av produktion av bambu?

Inte alls. Det bör förstås att pandabjörnar (både den lilla panda och den gigantiska panda) lever i de bergiga områdena i centrala Kina, där de främst använder de lägre arter av bambu som den viktigaste matkällan. Således bor de långt borta från områdena där de jätte- bambusarter som Moso brukade göra bambus kolv växer. Dessutom är det Moso-bambu arter som inte ens erkänns som mat av pandabjörnar. Så produktion av Moso-bambugolv utgör absolut ingen fara för panden!